top of page

Jak být aktivní během karantény

Fitka jsou skoro po celém světe zavřená a najednou nikdo neví co má dělat.

Řeknu vám, že to jde i bez toho, hlavní je zůstat aktivní a nezbláznit se z toho. Pokud jste normální cvičenec, kterému jde o zlepšení zdravý a vzhledu postavy, tak se nemusíte momentální situace tolik bát.


Fitness nadšenci už na tom budou trochu hůře, protože najednou jejich "droga" je fuč a tréninky doma je až tak nenaplňují, jelikož posilovna není jen o tom dobře vypadat, ale taky udržuje naše mentální zdravý v dobré kondici a rozvíjí člověka celkově ve více aspektech - svaly, výdrž, síla, disciplína, mentální zdravý...


A pro závodníky je tato situace asi jedna z nejhorších. Závody jsou zrušeny, přípravy prakticky k ničemu, ale naštěstí si většina uvědomuje, že zde jde o něco většího a tak i tuto situaci chápou.


A co teda dělat doma abych pořád hubnul nebo udržel svaly?


Jednoduše vezmu co je po ruce a začnu cvičit - stůl, židle, gauč, přítelkyně, přítel... vše s čím dokážete udělat nějaký základní pohyb. Pokud máte k dispozici TRX nebo expandery, tak máte mnohem více variací a jste tak v tréninku variabilnější.


Příklady tréninků:

Dřep

Bulharské dřepy - zadní nohu např. na židli, gauč

Kliky/Dámské kliky

Přítahy PET lahve v předklonu

Upažování s PET lahví

Bicepsové zdvihy s PET lahví + Kickback na triceps

Mrtvý brouk + Side plank


Trénink 2

Dosedy - na gauč, křeslo

Výpady

Volitelné: MT s hrncem

Floorpress s PET lahvemi

Tlaky na ramena vsedě s PET lahví

Biceps. zdvihy s PET lahví + úzké kliky

V sit up + plank



Tréninky prakticky bez vybavení, jen s lehkou váhou, takže se snažte buď to dávat cviky po sobě formou kruhového tréninku a s minimálními pauzami mezi sériemi nebo trénujte jako klasicky 4 série, ale každou se snažte selhat.


Trochu složitější to bude s TRX - můžete zkusit například takovýto fullbody trénink

TRX Low row

TRX Chest press

TRX Biceps curl

TRX Triceps press

TRX Facepull

TRX Lunges

TRX Hamstring curl

TRX Hip press

TRX Mountain climber


Vše po 4 sériích a 10 - 12 opakování, úroveň odporu si můžete určit náklonem těla.


Prostě možností tu je dost. Pokud nejste v domácí karanténě a můžete ještě "normálně" fungovat, tak rozhodně pár kilometrová procházka taky neuškodí a pomůže vám nějakou tu kalorii spálit (jen nezapomínejte na roušky a zbytečně se neshlukujte s více lidmi).


Běhání bych moc lidem nedoporučoval, jelikož málo kdo umí chodit, natož běhat. Pokud máte kolo, tak to bude určitě lepší volba, ale nevím jak se vám bude dýchat.


Nakonec jen vzkážu ať pokračujete v nějakém pohybu a určitě se na to nevykašlete, protože pak se dostávat zpátky bude těžké. Naopak teď máme všichni možnost zpomalit a pracovat na našich nedostatcích, věnovat se více blízkým a odpočívat.

4 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Commenti


bottom of page