top of page

Opasek při cvičení? Ano, ale jen omezeně


gif

Kolik opasků je moc opasků? 😂⁣⁣ ⁣⁣ Taky se ve fitku potkáváte s párkama/párčicema, co málem nevylezli ani ze šatny, ale hlavně že už maj páseček. A odcvičí s nim celej trénink? ⁣⁣ My teda ano, a to nám dalo popud udělat tento post. ⁣⁣ ⁣⁣ Pásek je jeden z nejvíce využívaného vybavení, s kterým se ve fitku můžeme setkat. A dokonce teda dokáže bejt dosti užitečnej, pokud ho využíváte správně. ⁣⁣ ⁣⁣ Nejdříve by bylo fajn zmínit, ve kterých případech není vhodné jeho používaní⁣⁣ 𝟏) Nedoporučuje se pro začátečníky, kteří ani neumí správnou techniku⁣ 𝟐) Při zvedaní nízké zátěže - máte maximálku 160kg, ale pásek si berete i na 80kg? Trošku kontraproduktivní, ne? ⁣⁣ 𝟑) A Už jsem viděla i lidi s opaskem na páse/legpressu, wtf. Takže brát ho na cviky, u kterejch to má nějakej smysl. ⁣⁣ ⁣⁣ Ve většině případů mají pásky využití u cviků, u kterých hrozí riziko poškození spodních zad nebo páteře. Je i pravděpodobný, že s páskem zvednete víc. Ale nejsou to jen samé duhy a jednorožci, i užívání opasku má svá negativa. ⁣⁣ ⁣⁣ A jaký že to teda jsou? ⁣⁣ 𝟏) Pokud ho používáte jako skoro 24/7, může se stát, že se na něm stanete “závislí” a bez něj už nedokážete odcvičit v podstatě nic, ani s malejma váhama⁣⁣ 𝟐) “Supluje” náš core - což může vést ke zhoršení motorického učení, ke špatné aktivaci svalů atd. ⁣⁣ 𝟑) Oslabuje spodní záda ⁣⁣

4) Může zvýšit krevní tlak - dokonce může způsobit, že při těžších cvicích jako např. dřep nebo mrtvý tah, prostě vypnete. Tlak který bude vyvinut na tělo a nervový systém je pak příliš velký a vy tak můžete chvíli strávit v bezvědomí ⁣⁣ A ať nejsme jen negativní, jsou tu i nějaká pozitiva⁣⁣ 𝟏) Můžou sloužit jako prevence zranění ⁣⁣ 𝟐) Většina lidí dokáže provést cviky s lepší technikou a zvednout víc⁣⁣ např. při dřepu dokážete být více rovní nebo u mrtvého tahu se vám neohnou spodní záda 𝟑) Může být brán jako psychickej support⁣⁣ ⁣⁣ ⁣⁣ Takže asi tak, samozřejmě by zas šlo psát dál a dál. Každopádně, byla jsem taky člověk, co ho nosil skoro pořád. Ale momentálně na to mám už jinej názor. Když už jdu nad nějakých 85%, sáhnu po něm. Ale dokud to jde, cvičím bez pásku. ⁣⁣Takže prostě s mírou (jako bacha ale, ne s Mírou) ⁣⁣ A co vy, využíváte opasek? 🤔⁣⁣

3 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Коментарі


bottom of page