top of page

Temná stránka toho být vyrýsovaný, o které vám nikdo moc neřekne

Dle dnešních standardů, které každý den vidíme na instagramu, tak je každý influencer vyrýsovaný na prach a tak si můžeme myslet, že je to jednoduché a udržitelné i pro většinu lidí. Bohužel to až taková pravda není a pro většinovou populaci to bude, spíše než procházka růžovou zahradou, peklo.



Nexistující energie - jelikož jste v kalorickém deficitu, který pro absolutní vyrýsování, není zrovna pidi, tak vaše tělo se prakticky přepne do "úsporného" módu.

Prakticky jste rádi, že seberete nějakou tu energii alespoň na ten trénink a nějaké to kardio, pak už můžete nebo budete jen ležet. Zapomeňte rovnou na to, že tyto měsíce dostanete ocenění pracovníka měsíce, spíše největšího flákače. V jednoduchosti vám zbývá energie jen na základní činnosti a nic víc i procházka na nákup je utrpením. Osobně jsem měl i dny kdy jsem ani nemohl vstát z postele a to se mi normálně nestává.

Na toto vás bohužel trenér ani instagram většinou nepřipraví, jelikož tam je všechno v naprostém pořádku.


Nulové libido

Pokud jste naturální cvičenec = bez steroidů, tak vás pravděpodobně toto nemine. Tedy pokud to myslíte s vyrýsovaností vážně. Jelikož pod určitým procentem tělesného tuku už moc nefunguje hormonální soustava a navíc ani nemáte dostatek tuků ve stravě abyste podpořili správné fungování hormonů, tak postelové hrátky jdou do kopru. Takže na toto musíte připravit svého partnera/partnerku. Protože s vámi moc sranda nebude.


Nefungující mozek

Toto se odvíjí i od té energie. I mozek totiž spotřebuje každý den nějakou tu energii a když se mu jí nedostává kolik potřebuje, tak prostě budete mít pocit jako kdyby vám klesalo IQ nebo budete jak zpomalený film. Možná proto může většina kulturistů působit "dutým" dojmem.


Vysoká nervozita

Člověk si toho ani nemusí všimnout, ale bude věčně podrážděný, jediné kdy mu to dojde bude v době kdy mu to začne říkat okolí. Toto prakticky souvisí se všemi předešlými body - spánek není dobrý, málo energie, málo jídla, možná nefungující přirození, to prostě člověka naštve i bez externího naštvání. A jak víme, tak stres nebo nervozita nejsou moc dobré pro budování svalů, takže nakonec ještě budete rádi, že si nějaká ty svaly zachováte.



Toto by byli mé postřehy z cesty, která byla nakonec velice omezující a absolutně nespárovatelná s tím, že jsem potřeboval fungovat jako osobní trenér. Takže z mého pohledu to nestálo za to a držet si rozumné množství tuku je dle mého názoru mnohem lepší cesta, než - li se snažit být show ready nebo instagram ready.


Můžeme si vzít i krásný názor od zahraničního youtubera, který o tom udělal zrovna teď krásné video, kde vše vysvětluje. Takže pokud umíte anglicky tak Alex z Alpha Destiny má zde - My Shredded Experience super video.


Pokud neumíte, tak vám zde sepíšu jeho pocity a co si z toho vy jako čtenáři můžete odnést.


Insomnie - insomnie je porucha spánku a Alex popisuje jak prakticky ani za celou noc nespal, naštěstí teda jen poslední dva měsíce jeho diety, která trvala 180 dní, takže to ani nebyla soutěžní dieta, ale pomalá a zdravá forma diety.

Jenže v posledních dvou měsících už ani 2000kcal nestačilo a tak musel jít Alex s deficitem níže a dostal se i na 1200kcal, což nepokryje ani příjem většiny žen, natož chlapa. A díky tomuto nemohl Alex prakticky spát. Navíc se cítil doslova jako hovno i přes to, že dodržoval všechna pravidla správné diety.

Jeho spánek byl nejhorší za celý jeho život i když se snažil ze všech sil si ho zlepšit.


Energie - prakticky to samé co u mně. Prostě byl celý den nefunkční ani kofein navíc nefungoval. Videa prakticky nemohl natočit, protože u toho pomalu usínal a i dokonce jeho mluva zpomalovala. Objem práce na tréninku musel drasticky snížit, někdy totiž i 3 série základního cviku byli moc. Dokonce se mu snížil tlak natolik, že poprvé v jeho životě omdlel.


Zima - Alex je člověk co normálně spí nahý, ale teď i při práci na pc musel mít zimní rukavice a byl v mikině, jelikož mu pořád byla zima.


Libido - Alexovo agresivita se prakticky vytratila, sice mu spodní část fungovala, ale ne tak jak by měla. Ranní erekce se konala tak jednou do týdne, na což taky nebyl zvyklí.


Pořád hladový - Prakticky nikdy nebyl spokojený i přes to, že jedl nízkokalorické jídla s vysokým obsahem bílkovin a ani toto prostě nepomáhalo. Při návštěvách známých si nemohl nic dát nebo když už si něco dal, tak mu nezbyli kalorie na další jídla a tak byl ještě více hladový. Jediné plus co mu to přineslo je to, že se naučil mnohem větší disciplíně a tak to může využít v dalších letech své kariéry.


To je v kostce tak nějak všechno co se mu stalo s jeho tělem, navíc se svalově zmenšil i když na fotkách a videu to vypadá, že je mnohem větší než před tím, takže v dietě vážně svaly nenaberete pokud nejste začátečník.


Tak a teď je to jen na vás jestli to za to stojí nebo ne. Pokud je vaším cílem být Profi kulturista, tak se tomu asi nevyhnete. Ale pokud chcete jen zlepšit zdraví, zrychlit metabolismus a vypadat lépe, tak pro vás bude lepší se držet na větším procentu tuku a užívat si jak dobrých jídel, tak ucházející formy. Protože insta forma nemá se zdravím nic společného. Navíc dost lidí na to má prostě genetiku a tak je to pro ně udržitelnější než by bylo třeba pro vás. Každý máme tento limit jinde a je to potřeba zjistit. V průměru to bude nejspíše pro chlapy 15% + a pro ženy kolem 25% tělesného tuku.



47 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Comments


bottom of page