top of page

Powerlifting a jeho benefity



1) Zrychlení metabolismu⁣

Jelikož je trénink poměrně náročný a vyžaduje velké množství energie, spálíte při něm nějaké ty kalorie navíc. ⁣

Teď si poklepete na čelo, jak je možný, že valná většina powerlifterů má půpa a jsou no, fluffy.⁣

Důvodem toho je, že jí v surplusu a jídlo mají jako palivo, které využíjí ve svém tréninku. ⁣

To ale neznamená, že s tímto stylem tréninku nemůžete zhubnout. I to je možné, pokud správně nastavíte svůj denní příjem.⁣

Bylo dokázáno, že díky powerlifterskému tréninku můžete zvýšit svůj příjem kalorií. Oproti tomu, kdybyste tento trénink nepraktikovali, až o 15%! Tudíž pokud vaším cílem není hubnutí, můžete jíst jako páni! ⁣

2) Budování svalů

Sice silový trojboj není bodybuilding, ale i při tomto stylu tréninku můžete budovat svaly!⁣

Kromě toho, že v tréninku budete mít 3 hlavní cviky, které jsou komplexní (tudíž u nich využíváte více svalových skupin naráz), se vám v tréninku objeví i cviky doplňkové, které se zaměřují na další svaly.⁣

Pumpičkování je prakticky nedílnou součástí každého dobrého tréninkového plánu. ⁣

Proč vlastně? ⁣

Svaly vám pomohou zvednout víc, zlepší vám pákové poměry a zkrátí dráhu pohybu. ⁣

Dalším benefitem určitě bude to, že vypadáte jako řecký bůh a ne jako koule. ⁣

Doplňkové cviky navíc dokáží vyřešit i různé dysbalance, což znovu pomůže lépe zvedat a i lépe vypadat.⁣ Jediným mínusem zde může být, to že powerlifterský trénink je mnohem více náročnější na CNS (centrální nervový systém) a proto je důležité si trénink správně rozdělit a nepřehánět to s tréninkovou zátěží, pokud se člověk nepřipravuje zrovna na soutěž.



3) Silnější kosti⁣

Zdravé a silné kosti jsou důležité, pokud si ceníte svého zdraví. Čím jsme starší, tím vyšší je šance osteporózy (řídnutí kostí) a zlomenin. Na prevenci jsou dostupné i různé suplementy, ale proč do sebe cpát zbytečné prášky, když si můžete poradit i bez nich?⁣

Na toto téma je několik studií potvrzující to, že silový trénink má pozitivní dopad na zdraví našich kostí. Kosti se stávají silnější a hustější. ⁣Dokonce i když půjdete na Inbody měření, tak uvidíte, že na začátku své cesty jste měli kosterní hmoty méně, než třeba po 5 letech cvičení.

4) Posílení úchopu⁣

Krom toho, že využijeme silnějšího úchopu v posilovně, můžeme z něj pozitivně čerpat i v každodenním životě. ⁣

Pro představu, nebudete mít problém odnést svých milion tašek s nákupem na jednu cestu! A to je cool, ušetří to čas. A pokud jste ženského pohlaví, hodí se to o to víc!⁣

5) Silnější CORE⁣

Než se přesuneme k tomu, že vám trojboj dodá neskutečnou sílu, bylo by fajn ještě zmínit posilnění středu těla.⁣⁣

Trojboj vám pomůže k vybudování silnějšího a stabilnějšího CORU. Díky tomu budete silnější, budete mít lepší postavení těla & snížíte rizika zranění. ⁣⁣

Navíc pokud máte nízké procento tuku, napomůže vám k definovanějším svalům v této oblasti. ⁣⁣

Střed těla je důležitým stabilizátorem prakticky celého těla a to při všech činnostech. Takže díky tom, že bude silnější, tak vše bude lepší.



⁣⁣

6) Nadlidská síla⁣⁣

Jedním, z mého pohledu, top benefitu je síla. Překvapivě tedy silový trojboj pozitivně ovlivňuje i nárůst vaší síly! ⁣⁣

Naším cílem je zvednou, co nejvíce je možné. A čím více trénujete, tím silnější budete.⁣⁣

Zvednete více, než běžní návštěvníci fitek. Budou se na vás všude ohlížet, nevěřícně koukat a počítat, kolik že to tam zvedáte. ⁣⁣

⁣⁣

Takže pokud je vašim cílem nárůst síly, prosím směle do trojboje! ⁣⁣

Obzvláště když jste žena a máte na čince 150+kg, to už nikdo nebude chápat jak to děláte, jelikož většina návštěvníků bude mít naloženo méně a budou to chlapy.



⁣⁣

7) Zvýšení sebevědomí⁣⁣

Krom toho, že budete alpha ve vaší posilovně, budete také vypadat lépe a cítit se lépe! ⁣⁣



⁣⁣

8) Snížení rizika zranění⁣⁣

I když trojboj může být nebezpečná disciplína, se správnou technikou, rozcvičením a warm-upem můžete všem těmto nebezpečím předejít.⁣⁣

Napomáhá k vytrénování a přizpůsobení těla na to, na co ho budete chtít připravit. ⁣⁣

Také pomáhá k natahování svalových vláken a zvyšuje se svalová elasticita, což vede k prevenci jejich natrhnutí, utržení. ⁣⁣

Společně tedy s posílením kostí, se snižuje riziko jakéhokoliv úrazu při cvičení.⁣⁣

⁣⁣

9) Potkáte nové lidi⁣⁣

Na závodech se setkáte s mnoho lidmi, kteří sdílí stejnou lásku k tomuto sportu. Je to tedy ideální prostředí, kde se můžete seznámit. I když je tu i kupodivu velká rivalita, což o to ta by byla super, ale občas je to až moc a to pak musíte všechny porazit, jen aby jste jim zavřeli hubu.

56 zobrazení0 komentářů

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Commenti


bottom of page